Wat moet je doen als de stroom opeens uitvalt?

Moet je dan iemand bellen? De hele wijk is donker. Gelukkig is de accu van mijn telefoon nog vol

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

je moet de radio {op batterijen} aanzetten en luisteren naar de regionale zender
daarop kunt u horen wat er aan de hand is en of u eventueel bepaalde dingen moet doen

steek ook een paar kaarsen aan zodat je wat ziet en laat de diepvries zo veel mogelijk dicht ivm ontdooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha hele procedure :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ slim van je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Goed antwoord werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en 0800-9009 bellen natuurlijk!

Andere antwoorden (8)

Als het goed is heb je van je energieleverancier een alarmnummer. Die moet je bellen.

Maar waarschijnlijk is het tijdelijk en hebben ze het zelf allang in de gaten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaars aansteken, en gaan bellen hoelang het nog duurt...als er een storing is , word deze weer opgelost door de stroomleverancier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen, dat je in een dermate ludieke situatie verkeert, dat je het niet eens merkt. Als je daarna weer bij zinnen bent, is het misschien al wel dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan goede tips bij ,maar belangrijk is ook dat je een goede zaklantaarn (waarvan je zo nu en dan de batterijen kontroleert) op een makkelijke plaats hebt liggen ,zodat je de andere dingen die je nodig hebt makkelijk kunt vinden
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er eentje die je met een zwengel kan 'opdraaien' 1 minuut draaien is goed voor 10 minuten licht. Bedankt voor het antwoord. +
1/rustig blijven.
2/bij donker: naar bed gaan
3/bij licht: buren raadplegen
4/telefoneren met de huisbaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de CV bij mij was uitgevallen op een zondag heb ik met de woningbouwvereniging gebeld waarna actie werd ondernomen deze te repareren. niemand anders belde in de buurt.
rustig blijven, en dan kijken of je bij een vriend ofso kan overnachten als er na ee half uur nog steeds geen stroom is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats rustig blijven en even bij de buren controleren of ze ook geen stroom hebben. Rustig afwachten tot je weer stroom heb.
Naar de storing controleer je alles bv de klok of deze nog op tijd staat vergeet zeker ook de wekker niet goed te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
0800-9009 bellen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Nooit geweten dat dat bestond.