Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen die irritantje fruitvliegjes?

Ik heb nu daadwerkelijk gewoon een plaag...
Maar ik heb geen fruit in huis. De vuilnisbak word elke 2 dagen geleegd, er staat geen afwas (we hebben een afwasmachine) hoe kan ik van deze irritantjes afkomen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Zijn het wel fruitvliegjes? Je moet eens even zoeken op internet, er schijnen ook andere vliegjes te zijn met hartvormige vleugeltjes. Ik hoorde hier vorige week iets over op de radio.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kijk eens bij aalputmotjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt van die piepapparaatjes die tegen muggen helpen, muggen kunnen het horen, mensen niet. Ik weet niet of ze bij fruitvliegjes werken, maar het zou een optie kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nope helpt ook nie..en et helpt ook niet tegen muggen want ik heb ooit es zown ding in het stopcontact gehad en wij hadden er meer last van met slapen en die beesten kwamen er zowaar op af... had er op den duur gewoon 4 naast lopen op de muur :-s
Ze moeten toch ergens eten vinden, anders krijg je geen plaag.

Heb je misschien lege flessen in huis staan? Fruitvliegjes zijn ook dol op restjes wijn, bier, frisdrank, vruchtensap etc. En wat voor jou een verwaarloosbaar klein achtergebleven druppeltje lijkt, is voor een fruitvliegje een zwembad vol heerlijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hang een vliegenvanger op, je weet wel, zo'n kleefding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helpt nie tegen die kleine kutdingen... Heb ze al es opgehangen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn die slimmer dat hun grotere familie? Die vliegenvanger moet je wel in de buurt van waar je denkt dat de bron is ophangen. Die fruitvliegjes leggen voor zover ik weet geen grote afstanden af. (Ik háát vliegen; hoe groot of klein ook)
een schaaltje met een beetje ammonia zou moeten helpen, of een schaaltje met water en azijn in de buurt van de vliegjes. dit werkte bij mij, ze waren zo weg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat gaat niet... ik heb 2 katten in huis rondlopen en dan heb ik die straks met hun pootjes in de lucht liggen...
Als je last hebt van fruitvliegjes zet dan een paar bakjes met port in de kamer. Ik heb alles al geprobeerd en dit werkt echt.
Ze komen er massaal op af en ze verdrinken erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is zonde! :)
Ze komen op de geur van fruit af. Dus als het fruitvliegjes zijn, staat er ergens een pak sinaasappelsap open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik pak bij een plaag gewoon de stofzuiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing