Is dit een sluipwesp?

Ik zie vaker van deze beestjes in mijn tuin en noem ze altijd 'sluipwesp'. Als ik op Google zoek, dan is het bijgevoegde plaatje niet wat ik vind! Wat is dit dan voor beestje?

Ik kan via mijn mobiel geen afbeelding invoegen, vandaar hier de link: http://www.robthart.nl/images/macro/sluipwesp-2.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zweefvlieg, maar welke? Mooie foto!

Het beste antwoord

Het zijn zowiezo zweefvliegen, welke naam precies weet ik niet. Ik denk de elfjes

Toegevoegd na 46 seconden:
Hier heb je een hele verzameling : http://www.veluwe-insecten.nl/zweefvliegen/zweefvliegen.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk het spits elfje. Je hebt 2 elfjes soorten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee het is een vlieg, hoe die heet weet ik niet.
Zijn facetogen zijn groter dan die van een sluipwesp en een sluipwesp is ranker, deze ziet er gewoon plomp uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij eerder een gewone wesp en geen sluipwesp
fremar
13 jaar geleden
http://www.robthart.nl/images/macro/sluipwesp-2.jpg

Je hebt hem toch zelf onder sluipvliegen geplaatst bij Google afbeeldingen? Of ben jij dat niet?
Trouwens een mooie foto !

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik had je link nu pas gezien bij het nogmaals lezen van je vraag. Ik zag hem gewoon op google bij de categorie vliegen.
amc
13 jaar geleden
Het zijn die soort vliegen die vissers gebruiken om op forellen te vissen in snelstromend water.