Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen maracuja's groeien in ons Nederlandse klimaat?

Net heb ik maracuja's gegeten en een aantal zaden bewaard omdat ik het een mooie aanwinst zou vinden voor mijn moestuin.
Ik ga ze hoe dan ook proberen te planten, maar moet ik hoop hebben?
Komt deze exotische plant wel uit, of gaat hij later gewoon dood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maracuja (Oftewel: Passievruchten) groeien ook in deze regio wel. In engeland had mijn buurman een zeer grote staan, die milde winters overleefde. De strenge winters kostte de plant wel het leven in de bovengrondse delen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een maracuja is een gele soort passievrucht, die bijvoorbeeld in zuid-Amerika geteeld word.

Helaas zal het wel moeilijk zijn om hier in Nederland zo'n plant te laten groeien, omdat ze meestal tussen de 300m en 2500m hoogte groeien. Nederland ligt rond de zeespiegel, dus ongeveer +- 0m. Ze groeien ook altijd in een tropisch klimaat, en dat hebben wij hier in Nederland niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hoogte in?? neen hoor het is een slingerplant
kan je vergelijken met de druivenplant
er zijn zoete en zure maracuja(markoesa)
Het zou wel lukken als je een goed (verwarmde) kas hebt, en de juiste voedingstoffen voor exotisch fruit. Zou toch leuk zijn als het je lukt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plant zal waarschijnlijk wel groeien, of je er fruit aan krijgt is een tweede ik denk dat je dan inderdaad een kas nodig hebt.
Ik zou 'm in elk geval niet buiten laten groeien als je niet zeker weet dat we een tropische zomer krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie de planten op de markt
de koopman zei dat die wel kunnen bloeien
er zaten bloesems aan
misschien moet je rond januari uitzaaien
zodat ze in de zomer volop kunnen groeien en bloeien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding