wat is er mis als mijn briggs and stratton motor rookt en naar verbrande olie stinkt?

alleen de zuigerveren versleten of kan er meer aan de hand zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
15.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet per ongeluk mengsmering gebruikt?

Het beste antwoord

Als de verbrande olielucht in de uitlaat terecht komt betekent dit, dat olie uit het carter bij de brandstof boven de zuiger terecht komt en dan samen met de brandstof verbrandt. De zuigerveren laten deze oliefilm door en zullen vernieuwd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet nog niet of ik er aan begin, ik ben bang dat ik meer tegen kom en/of dat ik het niet weer inelkaar kan krijgen
dit zal wel precisie werk zijn en dat is niet mijn sterkste punt weet ik uit ervaring
maar bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopte, is nu opgelost

Andere antwoorden (2)

t lijkt me dat er misschien een lek in het olie toevoer zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je met olie toevoer?
deze motor heeft spatsmering en heeft dus geen oliepomp of zo
Heb je niet teveel olie in motorblok zitten - zit de carterventilatie niet verstopt - Niet per ongeluk mengsmering erin gedaan - Motor op zijkant liggen gehad aan de luchtfilter kant - versleten zuiger en veren waardoor te veel onderdruk in het carter ontstaat ?