Veel distels in het gras. hoe krijg ik dit het beste weg ?

wij hebben 2a3 maanden geleden ons gras gezaaid.
maar overal groeien van die distel achtige stekels.
ik trek er zo nu en dan wel wat uit maar er is zoveel.
is er ook een makkelijker oplossing voor, zonder dat ik mijn gras dood moet spuiten.
Mijn man had best duur zaad gekocht bij een tuincentrum

ik was zo blij dat onze tuin eindelijk klaar was:) dan kan mijn zoontje van net 1 mooi in het gras spelen.
maar dar kan nu dus nog niet

13 jaar geleden
in: Tuin
23.5K

Het beste antwoord

Distels gaan vanzelf weer weg door het maaien.
waarschijnlijk heb heb je een tweejarige soort die met platte bladeren dicht tegen de grond groeit.
Dit heeft niets met het graszaad te maken, deze zaadjes zaten al in je grond.
Is het inderdaad de speerdistel, dan kan je deze met een lang mes er uit steken, ze komen niet meer terug, is het de akkerdistel, dan zaten deze al in je tuin, voordat er gras gezaaid was, want dit is een meerjarig soort en zit met lange wordtelstokken in de grond, deze komen na het uitsteken nog wel terug.
Een onkruidbestrijdingsmiddel toepassen op zo een jong gazon is vol risico, dan zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een lang mes ernaast steken vergemakkelijkt het verwijderen.

Maar als je wel gif wilt gebruiken: Er is onkruid verdelger speciaal voor gazons, welke het gras dus niet aantasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitsteken mét wortel! Daarna goed bijhouden wanneer er weer iets omhoog komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of steken of en ezel in de tuin houden, die zijn er dol op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met onkruidsteker of kleine hak ,vooral de hele wortel er uit van de distel loopt het kleinste wortelstuk weer uit,mocht je ooit weer een ander gazon aanleggen bedenk dan dat de voorbewerking het belangrijkste is ,zoals het nogmaals schoffelen voor het inzaaien na enkele weken rust
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had na de regenbui van twee weken terug ook ineens heel veel distels staan. werd er moedeloos van. Maar het bleken melkdistels te zijn, die je er heel makkelijk uit kan trekken. Normaal kan je bij onze rivierbodemkleigrond (dubbel woordwaarde) niks uittrekken, maar deze gaan makkelijk. even volhouden, en zoals Eddijst zegt: na het maaien ben je het meeste onkruid kwijt.