Hoe heet deze boom?

In de tuin van mijn nieuwe huis staat een boom waarvan tot nu toe nog niemand de naam weet... De schors is glad en grijsachtig, maar onderaan ruw. Het blad is langwerpig, maar er zijn ook iets rondere blaadjes. Het blad is vrij dun. De blaadjes verkleuren roodachtig voor ze afvallen. Hij ziet er een beetje mediterraan uit, maar misschien zit ik er helemaal naast.
De fotokwaliteit is niet geweldig, maar ik hoop dat iemand toch kan zien wat het is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Het is inderdaad een eucalypthus, maar wat vaak vergeten wordt, dat er heel veel soorten van zijn, met ook allemaal verschillende kleuren bloemen.
Maar ook verschillende bladvormen.
En al die verschillende soorten zullen niet allemaal zo naar eucalypthus ruiken., ook de jonge blaadjes, ruiken lang niet zo sterk als de oudere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat lijkt op een eucalyptusboom.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een blaadje tussen je vingers wrijft en het ruikt naar eucalyptus, dan is het de eucalyptusboom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olijfboom

Toegevoegd na 3 minuten:
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.botaniewebsite.nl/olijf/bladeren_olijfboom1a.jpg&imgrefurl=http://www.botaniewebsite.nl/olijf/fotoolijf03.html&usg=__1HaS2XVD70mfVk1NI2LwwAMXEJA=&h=561&w=760&sz=75&hl=nl&start=19&sig2=l1SxJBxuSR0R_ZDky
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is 100 % een eucalyptus boom, het blad ,de schors ,de bladstand en kleur alles wijst daarop zelfs het verkleuren van het blad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn er ook eucalyptussoorten die niet naar eucalyptus ruiken/smaken? (mijn klusjesman heeft het zelfs gewaagd om op een blaadje te kauwen maar kon er geen eucalyptus in ontdekken...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het gehalte aan eucalyptusolie is niet bij alle soorten gelijk en vooral bij oudere bomen kan het voorkomen dat het gehalte zodanig laag is dat je niets meer ruikt of proeft ,vooral omdat deze bomen in ons klimaat de olie niet nodig hebben om te overleven zoals ze in het land van herkomst wel nodig hebben ,ook bomen hebben een adaptief vermogen om zich aan te passen aan de omstandigheden ter plaatse