Kan je nog gras zaaien in oktober?

Wellicht ben ik wat aan de late kant dit jaar, maar ik zou toch nog graag gras willen zaaien. Aankomende maanden staat er niets spannends op de planning, we moeten immers veel tijd thuis doorbrengen. Zou ik nog gras kunnen zaaien in mijn tuin rond deze tijd van het jaar?

3 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Antwoorden (1)

Van half augustus tot eind oktober is de ideale tijd voor een nieuw gazon zaaien. De nachten zijn langer, vochtiger en warmer waardoor het graszaad snel en gelijkmatig kiemt. Het nadeel van deze periode is dat je pas het jaar erop van je gazon kunt genieten.
fremar