Hoe kan het dat er steeds teken op ons terras lopen?

We hebben er haast geen bebossing, en ze lopen dus echt op de kale stenen. Ik heb dit nog nooit eerder gezien, en nu ineens al 3 in vier dagen tijd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Antoni
6 jaar geleden
Misschien zijn het geen teken, maar een ander insect?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe het kan en waar ze vandaan komen kan ik je niet zeggen. Wel weet ik dat veel ongedierte bestreden kan worden met goedkope vlooienspray.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je een vogelnestje?
Mogelijk dat door teken in zitten en dus ook op de vogels waar ze dan vanaf vallen bij het uitvliegen.
http://www.pcfholland.nl/mussen.html Beter voorkomen dan genezen:
Doe lief voor insecten en dan vooral voor lieveheersbeestjes, die hebben ook teken op hun menu staan.
Bijvoorbeeld door een hotel te bouwen, je kan ook alleen het vakje links onder maken, die is voor de lieveheersbeestjes. Bijvoorbeeld van een vogelhuisje, de opening dicht maken en een paar gaten in de bodem en wat blaadjes en takjes erin. http://www.hoesenhaof.nl/?p=90

Antwoorden (1)

Teken kunnen via vogels, katten of andere dieren vanuit de struiken of gras in de buurt worden meegenomen naar jouw tuin. Als ze daar van hun gastdier vallen, willen ze op zoek naar een beschutte plek in gras of struiken, of liever nog op zoek naar een gastheer (dier of mens). Als die er niet zijn, blijven ze dus op je terras rondlopen.

Teken laten zich lastig oppakken en als het kleintjes zijn krijg je ze ook niet zomaar doodgedrukt. Neem een stukje plakband, plak dat op de teek en vouw het dan dubbel, zodat de teek er tussen geplakt zit. Je kunt het dan makkelijker met een nagel of hard voorwerp kapotdrukken en weggooien.
Inekez1