Hoe geef je de Albert Heijn moestuintjes water als ze in de verzamelbak staan?

Voordat ik de verzamelbak had deed ik twee moestuintjes op één schoteltje en dan legde ik water op het schoteltje. Ik neem echter aan dat je niet de hele tijd de tuintjes uit de verzamelbak moet halen om ze vervolgens op een schoteltje water te geven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt ze toch met een klein gietertje of maat eker met tuitje voorzichtig op de aarde water geven? Dat doe je met gewone planten toch ook?

Het beste antwoord

Je giet gewoon wat water in de verzamelbak en het loopt gewoon door naar de andere potjes.
Er zijn namelijk openingen in de bak tussen de 'hokjes' onderling, die dit mogelijk maken. Houd even in de gaten of alle potjes een klein laagje water hebben, ze moeten niet 'verzuipen'.
De bak is absoluut lekvrij.

Zodra de plantenpotjes licht van kleur worden en dus opdrogen, giet je er weer wat water bij. Zet de verzamelbak niet direct in de zon, maar wel in het licht.
amc
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"Watergeven bj deze tuintjes gaat heel makkelijk (en leuk voor de kinderen) met een zg Flessebroes, dat is een broesje die je op een fles schroeft en er dan een gieterje van maakt. Ze zijn te koop bij Wereldzaden.nl en je betaald nu geen verzendkosten", schrijft ene Hans op https://www.tuinenbalkon.nl/sparen-voor-moestuintjes-bij-albert-heijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Olaf Verheij schreef op 23 februari 2015 op https://www.tuinenbalkon.nl/vijf-kweektips-albert-heijn-moestuintjes het volgende:

"Zelf gebruik ik in de eerste fase een theelepel om water te geven. Een paar gaatjes in de dop van een petfles boren levert ook een heel subtiel gietertje."
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je tips. Ik denk echter dat je ze ook in de verzamelbak van onder af water moet geven, want de bakjes zijn wel allemaal via een soort gangenstelsel verbonden. Weet jij hier meer van?
Antoni
7 jaar geleden
Nee, helaas niet.