mag je wegwerkzaamheden borden in je flat hebben?

In onze flat staan Borden die bij weg wekzaamheden gebruikt worden oa een die lang is en in een betonen voetstuk staat mag dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het hekje staat buiten, niet in je flat.
Je kan de huismeester of flatbeheerder vragen waarom dat daar staat

Antwoorden (2)

Als je in jouw huis / flat een "bewegwijzerings" bord of "wegwerkzaamheden" bord hebt staan, is dat daar niet uit zich zelf naar toe gelopen. Iemand heeft het buiten ergens 'gevonden' en meegenomen.

Dit is verboden, het is diefstal van andermans eigendom.

Dus antwoord op jouw vraag is : Nee , dat mag niet.

Toegevoegd na 29 minuten:
De eigenaar van de verkeersborden is meestal de gemeente, die deze plaatst in overleg met de politie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Heel strikt genomen, is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat wil zeggen dat je iemand niet van diefstal kan beschuldigen totdat je kan aantonen dat diegene het ook daadwerkelijk gestolen heeft.
Alhoewel we kunnen stellen dat dit soort borden o.h.a. gestolen worden, kan je er niet zo maar vanuit gaan. Bewijslast ligt niet bij degene die het heeft liggen, maar bij de aanklager. In die zin is het geen goede onderbouwing.
Daarbij is het helemaal niet illegaal om borden thuis te hebben. Wellicht werkt diegene wel bij een bedrijf die dat soort borden maakt en had diegene toestemming. Of was er iemand in de omgeving waardoor dit legaal gewoon kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als bekend is dat iemand voor zijn werk deze 'borden' in huis heeft, zal deze vraag niet gesteld worden. De vraag is of je die borden in je flat mag hebben, dus of het toegestaan is deze borden in je flat te hebben. Antwoord : Nee.
Gezien de minnen op het eerste antwoord:

Nee, het is niet verboden om verkeersborden in je huis of flat te hebben.
Echter, je mag ze je niet onrechtmatig toe-eigenen. Je mag ze dus wel kopen maar niet zomaar van straat meepakken (oftewel stelen).
(eigen ervaring: de meeste verkeersborden in studentenflats zijn niet gekocht....)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is wel geestig, je laatste regel (eigen ervaring...etc.) PRECIES dat is dus wat ik bedoel. maar ja ik schrijf het misschien wat minder verbloemd...