Wat voor wilde struik met bessen is dit?

In de bossen in Brabant staan wilde struiken met besjes, ik wil graag weten
wat voor struiken dat zijn , en of de besjes eetbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Dat moet het krentenboompje zijn.
De Heukels' Flora van Nederland onderscheidt nog maar één soort, waarbij het Drents krentenboompje en het Canadees krentenboompje tot dezelfde soort als het Amerikaans krentenboompje worden gerekend. In de handel worden echter nog steeds de verschillende soorten onderscheiden met duidelijke verschillen in onder andere bloei- en blad-eigenschappen.

Toegevoegd na 59 seconden:
De besjes zijn sappig, zoet en eetbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
De besjes zijn sappig, zoet en eetbaar.
Z512099
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

framboos denk ik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het blad van een framboos is anders.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
de vruchtjes ook ;)
Reddie
7 jaar geleden
Denken staat vrij. Maar de frambozen in de supermatkt zien er heel anders uit dan deze besjes.
Volgens mij zijn dit aalbessen??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij is dit de Ilex Verticallata, in Nederland de Winterbes genoemd. De bessen komen tevoorschijn in mei-juni en zijn te eten door de dieren. Voor mensen zijn ze echter licht giftig en kunnen ze braken en/of diarree veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het is zeker geen hulst.
Vergelijk het blad .