Hoe heet deze plant in mijn tuin?

Ik weet dat de paarse de verwilderde akelei is:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wilde_akelei

Als het goed is?

Nou is er een soort gelijke roze, maar ik kan de Latijnse benaming hier niet voor vinden!
Weet iemand deze?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

De roze is ook akelei, maar dan een andere kleur. Ze kunnen allerlei kleuren hebben.

Toegevoegd na 17 minuten:
En ik zou niet aannemen dat ze wild zijn, maar gewoon een uitgezaaide tuinplant, mogelijk via buren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aquilegia vulgaris cv., tuinakelei.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is geen beginnen aan om alle akeleien van een eigen naam te voorzien, omdat hij zich nogal uitzaait, en elke zaailing anders is. DAt is het leuke aan akeleien.