Ik heb een bekerplant waarvan een aantal bekers verschrompelen, moet ik die afknippen?

De plant krijgt voldoende (regen)water.
Er zit ook een nieuwe beker aan die net een week open is maar die heeft nog geen vocht in de beker, moet ik daar zelf water in doen?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Tuin
9.8K

Antwoorden (1)

De bekers die aan het eind van de bladeren groeien gaan niet eeuwig mee.
Vaak wel maanden, maar daarna sterven ze toch af.
Is het blad nog groen, dan knip je alleen de beker af.
Is het blad ook lelijk aan het worden, dan knip je het blad en de beker af.
In de nieuwe bekers mag je regenwater gooien, maar zonder gaat ook, het is geen noodzaak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Heb jij enig idee hoe lang het voordat er nieuwe bekers uitgroeien?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de winter is er aanzienlijk minder daglicht.
Ook is de lichtvochtigheid binnen is te laag voor deze planten, dus nu in leven houden is al heel knap.
In het voorjaar komt er weer groei in de planten, dan een heel klein beetje bij gaan mesten.
In de zomer ontstaan weer nieuwe bladeren en bekers en kan de plant e.v.t. ook naar buiten in de schaduw.
Aan ieder nieuw blad komen dan weer bekers.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik ga mijn best doen. Ik heb ooit eerder zo'n plant gehad. Prachtig heeft het twee jaar gered. En toen ineens van echt de ene op de andere dag. Ik had een verjaardag 's avonds. Iedereen "oh wat een prachtige plant" de volgende dag kreeg hij overal bruine vlekken op de bekers en bladeren, binnen een week dood. Dat was in augustus.