Kan een Brugmansia in een onverwarmd schuurtje de winter overleven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

Als de schuur vorstvrij is, kun je daar s winters wel een Brugmansia neerzetten.

Een Brugmansia is een kuipplant/ oranjerieplant; dat wil zeggen dat hij s winters koel moet staan, 5 graden is ongeveer optimaal. Tegen echte vorst kan hij slecht, maar een keer ietsje vorst (een paar graden) overleeft hij wel. Het hangt vooral af van de bouwwijze van je schuur of het daar s winters stevig kan vriezen, of niet. Is je schuur redelijk vorstvrij dan zou ik het wel durven proberen.
Net als bij de meeste soorten die net niet winterhard zijn, kunnen grote planten beter tegen kou dan kleintjes. Je zou ook nog kunnen overwegen om de plant in de winter, in de schuur staande, in bubbeltjesplastic te wikkelen om hem tegen vorst te beschermen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Het antwoord op je hoofdvraag is dus Ja, mits (zie de uitleg).