k heb mijn vossebessenplant bij gebrek aan een tuin binnen staan. Hoe kan ik hem het beste verzorgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik weet niet of dat wat gaat worden, het is een tuinplant per slot.
Zou 'm in ieder geval zo koel mogelijk over zien te houden, zeker niet bij een cv in de buurt.
Heb je geen lichte schuur? Anders logeerkamer waar het raam open kan staan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag ik vragen waar je die vossebessenplant hebt gekocht?

Antwoorden (1)

Zo koel/ koud mogelijk zetten en uit de zon, maar wel in het volle licht.
Misschien kan hij zo de winter overleven.
Maar er is weinig kans dat het lukt, omdat de huizen van tegenwoordig geen onverwarmde kamers meer hebben en de lucht binnen veel te droog is.
Ook is het leidingwater met veel kalk niet goed, je moet ze regenwater geven.
Heb je een balkon, dan is dat veel beter.
Stel dat het plantje het overleefd, hoe dan het komend voorjaar als je geen tuin hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. De plant kan koel en uit de zon staan binnen.
Ik heb wel een balkon maar ik wilde het proberen om de plant binnen te houden.
Ik ga wel regenwater opvangen.