Hoe zorg ik dat de grotere vogels niet van de "pindakaas" eten in zo'n houder voor in de tuin.

Ik heb pindakaas voor vogels in zo'n houder. Binnen een week is de pot leeg door de kraaien. Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar helpt niet. De kleine vogeltjes willen zich ook niet opgesloten voelen. Dan komen ze niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb een lege cocosnoot aan een touwtje hangen: gewoon bij het tuincentrum gekocht. Het is een komen en gaan van meesjes, maar de kauwtjes lukt het niet eruit te eten.

Als je bij een tuincentrum een klein vogelhuisje koopt. Kan je deze ophangen in je tuin aan een boom of aan de muur en de pot erin doen. Je maakt hier een klein stokje aan, zodat de vogeltjes eruit kunnen eten. De kraaien kunnen hier niet goed bij, omdat het te klein voor ze is. Ik heb het in mijn eigen tuin ook en het werkt super!

Daar zijn speciale pindakaaspothouders voor, bijvoorbeeld deze: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=4537 . Maar je kunt natuurlijk ook zelf iets knutselen, zoals Tjidske zegt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100