hoe zet je een hek naast een hek neer?

mijn buren hebben een hek, maar ik wil me eigen hek hebben en deze naast plaatsen, ik heb een grond boor maar die werkt allen als heb je een stuk van hek af doe(ruimte om de boor te draaien), maar wil hek er naast zetten.
Hoe krijg ik een paal in de grond naast ander paal/muur/hek?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Gebruik, of maak, een langere grondboor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord!
hoger dan hek van de buren? bestaan er wel zulke langen? grond boren? enige idee waar deze te koop zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een langere grondboor zou kunnen, maar de kans is groot dat u er dan zelf ook niet meer bij kunt. De boor moet immers hoger zijn als het hek van uw buurman op moment dat de boor zijn diepste punt bereikt. Waarschijnlijk is het dus te lang op moment dat je begint met boren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje.
dat dacht ik dus ook...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Hmmm... ze boren olie tot op kilometers diep, en dan zou het schuttinkje van de buren "te hoog" zijn ?!? Huur gewoon een grondboor waar je verlengstukken tussen kan zetten. Zoals deze b.v. http://www.streuding.nl/producten/grondboren-klein-gereedschap/
(art 80523 en 80561)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hahaha XD het is meer voor een meid van 1,75 wat hoog, dan moet je al een lader op en kracht zetten op dat ding, lijkt niet erg slim en niet makkelijk :p
kan ieder geval proberen, hoe nu was aan proberen lukte even goed al niet XD

Het beste antwoord

dan zul je het moeten uitgraven met een schop. Ik vrees dat dat de enige manier is.
Om het hek stevigheid te geven maak je onderin het uitgegraven gat een bak van bijvoorbeeld hout waarin je een fundering stort in de vorm van een dikke plaat beton. Hierin zet je de ophangpaal van het hek. Als het goed is uitgehard kun je het gat dichten en vervolgens het hek ophangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje!
daar was nog niet op gekomen!
is wel klus maar dan is wel mij hek!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet niet per sé beton zijn. Je kan ook Chape gebruiken en dan een redelijke diepe (ongeveer een 20 - 25% van de steunpaal) aan te vullen waar je de paal in hebt gezet. Het werk is altijd gemakkelijker met z'n 2 om de palen loodrecht te laten staan (met benodigde materialen zoals een waterpas of/en lijndraad).
ItisILeClerc
9 jaar geleden
een bak van hout is helemaal niet nodig
een pak cement en een plens water is voldoende
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een plastic tasje in het gat open zetten, vullen met beton en meteen paal erin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt allemaal!

Andere antwoorden (1)

Tjah om het pal naast de andere paal te zetten is zou het op zich niet slim zijn omdat je schade kan toedienen aan de buren hun palen en hun vastheid.

Altijd een beetje plaats tussen laten (natuurlijk heb je dan iets minder grond benut) zodat er geen schade aan die van de buren komen.

Als je ze dan toch ertegen wilt hebben, er altijd even mee de buren overleggen dat ze dit wel willen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje
de paal kan ook erge anders maar hek wil wel graag tegen elkaar, zou dat min mogelijk tuin verlies maar wel me eigen hek heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan kan je de palen aan de palen van de buren schroeven en hoef je de grond niet in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje.
goed idee maar dan zit met zelfde probleem, als hun wat met hek doen moet ik weer veel moeite doen of/en rekening houden, dat wil juist voor komen.