Heeft een margriet een stamper/waar zit hij?

Ik kan hem niet vinden tussen al dat stuifmeel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.4K

Het beste antwoord

De margriet heeft een bloemhoofdje met een geel hart en witte krans, het gele hart van een dergelijk bloemhoofdje bestaat uit buisbloemen, waarvan de kroon vergroeid is tot een buis. Elke buisbloem heeft dan uiteindelijk een stamper... Zie tekening.
Z512099
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een margriet is niet een enkele bloem: ieder geel frutseltje wat je ziet in het hart van de "bloem" is eigenlijk een bloem op zich. Wat wij zien als de bloem is dus eigenlijk een hele verzameling bloemetjes bij elkaar, die samen het hart vormen.
Rieneke1