Wat is de reden dat mijn 2 jarig wilgenboompje op één nacht volledig bruis is geworden ?

Toegevoegd na 1 uur:
bruis = bruin (sorry)

Toegevoegd na 1 uur:
Foto boven : zo was het boompje
Foto onder : zo is het boompje vandaag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
bruis?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de foto ziet je boompje er gezond uit?

Het beste antwoord

Het vocht is uit het boompje getrokken. ( verbrand)
Dat kan gebeuren als de zoutconcentratie in de grond rondom het boompje, aanzienlijk hoger is dan in het boompje zelf.
bv er is kunstmest bij gegooid.
bv een grote hond heeft er tegen aan geplast.
bv katers hebben er tegen aan geplast.
Of mogelijk zijn er zuren, zoals azijn rond het boompje gekomen.
Zo ver ik weet, zijn er geen ziekten die dit kunnen veroorzaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op je laatste foto is mogelijk de boosdoener zichtbaar, de hond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk te veel water gegeven. Ik heb hezelfde gehad met een vorig boompje (Salix). Dacht dat hij maar water moest en moest en meer en meer en toen bleek dat hij gewoon te veel water had gehad. Kijk dus even goed naar de aarde.