Hoe krijg ik wortels aan mijn paastak?

Ik heb zo'n mooie paastak (wilg) gekregen, kan ik hier wortels aan krijgen om hier een boom van te krijgen? Hoe gaat dit het beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
27K

Het beste antwoord

Knip alle kleine takjes er af, zodat je een tak overhoudt van minstens een potlood dikte of dikker.
Maak de stek 1 m lang en poot deze minstens een halve meter diep in goed los gemaakte grond op een niet te natte plek in de zon.
Houdt minstens 1 meter rondom de stek onkruidvrij.
Deze zomer zal de stek al ruim een meter kunnen groeien, soms meer.
De komende jaren anderhalve meter per jaar!
Dus volgend jaar herfst is de stek dan al zo'n drie meter hoog, een dunnere stek minder.
Na 5 jaar is het een grote boom!
Wordt hij te groot, zaag hem dan af op 2 m. hoogte en er ontstaat een knotwilg, knotkrulwilg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gewoon zorgen dat hij in het water staat dan gaat hij waarschijnlijk vanzelf wortelen!

Toegevoegd na 58 seconden:
Overigens duurt het dan wel een tijdje voordat je een boom krijgt hoor. Mijn takken van 3 jaar geleden hebben elk jaar weer blad maar een boom is het nog lang niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang genoeg in het water laten staan, krijgt íe vanzelf wortels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de dunne kant van de wortel kan je een gaatje maken met een naald en dan een draad erdoorheen rijgen.
en zo kan je het op de tak hangen. net zoals een kerstbal
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou zeggen met een paperclip, maar vondt het zo flauw. Toch plus 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me best een leuk gezicht, van die oranje wortels aan een paastak!
rebecca
14 jaar geleden
hihi ja he, past ook wel een beetje bij een paashaas;)
De krulwilg wortelt heel makkelijk,na gebruik eenvoudig in de tuin planten,in het begin beetje nat houden,succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snij een aantal stekken van je wilgentak en steek ze in de grond. Uiteindelijk wortelen ze vanzelf en zoek je de beste exemplaren eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden hem gewoon in de grond gestoken in de tuin. Eerst dacht ik dat hij het niet zo volhouden, maar opeens bloeide hij helemaal op. En toen hadden we hem in ieder geval 10 jaar in de tuin gehad. (hij werd ook steeds groter en groter!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs takken die plat op de natte grond liggen gaan wortels maken.
Een wilg is ook een ideale boom voor bij of in de sloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon in de grond planten!