Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik wortels aan mijn paastak?

Ik heb zo'n mooie paastak (wilg) gekregen, kan ik hier wortels aan krijgen om hier een boom van te krijgen? Hoe gaat dit het beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
27K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Knip alle kleine takjes er af, zodat je een tak overhoudt van minstens een potlood dikte of dikker.
Maak de stek 1 m lang en poot deze minstens een halve meter diep in goed los gemaakte grond op een niet te natte plek in de zon.
Houdt minstens 1 meter rondom de stek onkruidvrij.
Deze zomer zal de stek al ruim een meter kunnen groeien, soms meer.
De komende jaren anderhalve meter per jaar!
Dus volgend jaar herfst is de stek dan al zo'n drie meter hoog, een dunnere stek minder.
Na 5 jaar is het een grote boom!
Wordt hij te groot, zaag hem dan af op 2 m. hoogte en er ontstaat een knotwilg, knotkrulwilg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gewoon zorgen dat hij in het water staat dan gaat hij waarschijnlijk vanzelf wortelen!

Toegevoegd na 58 seconden:
Overigens duurt het dan wel een tijdje voordat je een boom krijgt hoor. Mijn takken van 3 jaar geleden hebben elk jaar weer blad maar een boom is het nog lang niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang genoeg in het water laten staan, krijgt íe vanzelf wortels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de dunne kant van de wortel kan je een gaatje maken met een naald en dan een draad erdoorheen rijgen.
en zo kan je het op de tak hangen. net zoals een kerstbal
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou zeggen met een paperclip, maar vondt het zo flauw. Toch plus 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me best een leuk gezicht, van die oranje wortels aan een paastak!
rebecca
14 jaar geleden
hihi ja he, past ook wel een beetje bij een paashaas;)
De krulwilg wortelt heel makkelijk,na gebruik eenvoudig in de tuin planten,in het begin beetje nat houden,succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snij een aantal stekken van je wilgentak en steek ze in de grond. Uiteindelijk wortelen ze vanzelf en zoek je de beste exemplaren eruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden hem gewoon in de grond gestoken in de tuin. Eerst dacht ik dat hij het niet zo volhouden, maar opeens bloeide hij helemaal op. En toen hadden we hem in ieder geval 10 jaar in de tuin gehad. (hij werd ook steeds groter en groter!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs takken die plat op de natte grond liggen gaan wortels maken.
Een wilg is ook een ideale boom voor bij of in de sloot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon in de grond planten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding