Waarom zitten er 'suikerkorrels' in mijn aardbeiengrond?

Ik heb bij de Hema een potje gekocht om aardbeien in te kweken. Toen ik de aardbeienzaadjes zaaide en afdekte met grond leek het net alsof die grond was vermengd met suiker: er lagen kleine wit/transparante korreltjes overal op en in de grond. Wat is dit?

(wel lekker, aardbeien met suiker... ;))

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik hoop dat je het kan zien op het fotootje.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het mest of voedingskorreltjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De foto uploaden wil nog niet zo, maar misschien kan je het daarop zien. Ik dacht ook zoiets, maar het lijkt niet te worden opgenomen door de grond en het ziet er echt net zo uit als suiker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als je het proeft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja... dat durf ik niet helemaal...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb laatst ook een moestuintje gekocht om zelf in te zaaien en daar zitten dezelfde korrels in lijkt. Op mijn verpakking stond dat er kunstmest bij in gevoegd was. Dus ik denk kunstmestkorrels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar het lijkt niet echt op te lossen in de grond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb vorige week kunstmestkorrels op mijn slecht groeiende hortensia gegooid en heb net even gekeken hoe het erbij lag. De korreltjes daarvan zijn ook nog steeds niet opgenomen, zien er ook hetzelfde uit als de korreltjes in mijn moestuintje. Terwijl ik wel veel water heb gegeven... Hoe lang duurt het eigenlijk voordat kunstmest is opgenomen door de grond? Ik voel een vraag opkomen ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok. Geen idee hoelang dat duurt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de vraag gesteld en als reactie kreeg ik dat het wel een paar weken kan duren voor het opgelost is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, op de meeste kunstmest staat dat het geschikt is voor 6 weken bijmesten. Dus duurt het (afhankelijk van het weer) 6 weken tot ze volledig opgelost zijn.

Het beste antwoord

Ik weet niet of je het geproeft hebt, maar waarschijnlijk is het extra kunstmest of fijne vermiculiet voor extra water vasthouden en luchtig houden. Extra suiker in de geraffineerde vorm zou niets toevoegen als meststof voor planten.