Wat voor soort wilde plant is dit? ( zie foto )

Dit plantje is wel een meter hoog heeft witte belletjes en staat
op de heide bij een ven

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Hoewel er soorten zijn die veel op elkaar lijken, is dit bijna zeker de blauwe bes.
Vaccinium corymbosum.
Deze groeien in vochtige zure grond, meestal zand of veen.
de blauwe bes is niet wintergroen, dus zal je er nu alleen nieuw blad aan zien zitten
Andere soorten die hier wel op lijken, zijn juist wel wintergroen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is (ook het jonge) blad van de blauwe bes niet wat anders dan dit? Ik twijfel niet snel aan je antwoorden, ed, maar deze keer weet ik het niet helemaal
(zou zelf overigens niet weten wat het dan wel zou zijn)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blauwe bes niet verwarren met de bosbes, die ziet er heel anders uit, is lager en bloeit nog lang niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee dat klopt. Ben even verder gaan kijken naar een site van blauwe bessenkwekerij en lijkt er toch op dat je gelijk hebt.
plusje dus

Andere antwoorden (1)

Ben niet zeker maar doed mij denken aan beredruif: De Beredruif is een altijdgroen heestertje, dat bij voorkeur op een humusrijke grond groeit in bossen en op heidevelden. in Nederland is hij zeer zeldzaam geworden
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
denk toch geen berendruif; vanwege de andere bladvorm (geen min overigens)