waar kan ik snijdbare mooie bamboestokken vinden?

In de tuinwinkel zijn ze lelijk en bovendien te oud en te hard om met een scherpe mes in te snijden. De bedoeling is het snijden van een pen uit de bamboe. Het moet niet zo jong zijn dat het nog groen ziet, maar gezond geel is wel gewenst. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Poet
10 jaar geleden
Bij mij mag je er wel een paar uit de tuin halen als je toevallig in de buurt woont (=Driebergen). Stuur maar een PB dan.

Antwoorden (2)

De grootste bamboekweker van Nederland: De Bamboo Giant.
http://www.bamboogiant.nl/
10 jaar geleden
Bamboe is een houtachtig gewas.
De nieuw scheuten komen ieder jaar uit de grond en groeien in een zomer tot een bepaalde hoogte.
Daarna stop de groei en wordt de stengel hard.
In die stengel zit heel veel silicium, of wel kiezelzuur.
Die maakt dat bamboe stengels zo hard zijn.
Dus iedere gele bamboe stengel is altijd keihard!
Dus is ook iedere uitgegroeide bamboescheut keihard, ook al zij ze pas een zomer oud.
Een plant die veel geschikter is voor jouw pen, is het olifantengras, oftewel miscanthus.
De stengels worden wel 3 m hoog en zien er uit als bamboe.
In de zomer groeien de lange stengels aan de plant, die in de winter geel kleuren.
Deze zijn veel minder hard dan het bamboe.
Ook kan je de stengels gebruiken van het Pijlriet, deze zijn nog zachter en zien er ook uit als bamboe.