Katten geven iets om koffieprut of pepper ,wat helpt nu wel ? We hebben al van alles geprobeerd , maar de stront blijft maar komen ...bahh

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Je kunt een aantal katwerende maatregelen nemen:
Je kunt her en der planten in je borders zetten, waar katten absoluut niet van houden. Deze planten zijn:
•Ruta graveolens (wijnruit)
•Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek/tuingeranium)
•Dictamnus (vuurwerkplant)
•Aloysia triphylla (citroenverbena)
•(Tagetes) Afrikaantjes
•Boerenwormkruid

Verder kun je wat maatregelen treffen die het de katten minder aantrekkelijk maken om in je tuin te komen en er weer uit te vluchten.Denk hierbij aan:
Struiken met doorns en stekels (meidoorn vuurdoorn, klimroos) op de plekken waar de katten de tuin in kunnen komen, zoals tegen de schuttingen. Je kunt ook ook eerst gaas tegen de schuttingen plaatsen en er dan klimplanten tegenaan zetten. (Staat nog leuk ook!) Een kat wil namelijk altijd snel andermans territorium kunnen verlaten, dus hoe moeilijker jij het hem maakt, hoe groter de kans is dat ze niet in jouw tuin komen.
Je kunt de katten ook wel nat sproeien met een plantenspuit, maar dit helpt meestal zeer tijdelijk. Wie heeft er tenslotte tijd om zich de hele dag bezig te houden met het verjagen van katten uit zijn tuin? Ook wordt je hier wat gestrest van.
Je kunt beter maatregelen nemen waar je ook op lange termijn profijt van hebt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het groeiseizoen gaat bijna weer van start.
koop snelgroeiende bodembedekkers.
katten hebben liever kale dan begroeide aarde.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een hond in je tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je geen hond hebt dan .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
..... dan heb je katten in je tuin. ;)
Even naar de dierentuin, vraag aan de oppasser van de leeuwen of tijgers wat van hun mest en je legt dat in de tuin, of je begraaft het heel ondiep en je hebt geen last meer van katten.