wij hebben twee weken geleden gras gezaai , nu heeft het in die twee weken geregend voor een heel jaar. Zou er nog gras groeien ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
9.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je dat niet zien...?
Poet
10 jaar geleden
Als de zaadjes niet weggespoeld zijn dan gaat het goed komen hoor

Het beste antwoord

Wil pas gezaaid gras goed de winter door komen, dan moet er voor de winter minimaal een sprietje gras van een cm of 5 van het graszaadje staan.
Is het graszaadje alleen nog aan het kiemen, dan zal het de winter niet overleven.
Dus is alles nu afhankelijk van het verloop van het weer.
De dagtemperatuur moet overdag minstens 10 graden zijn en in de nacht niet onder nul.
Dan gaat het mogelijk nog voor de winter lukken, maar het is wel erg laat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de info, nu maar hopen dat de winter nog heel even op zich laat wachten.

Andere antwoorden (5)

Op zich is regen geen probleem als de grond maar water doorlaat. Dus als er geen grote plassen lang blijven liggen zal het gras gewoon opkomen. Droogte is een veel groter risico.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet in de war zitten,het gras komt altijd op.
Als het in het voorjaar nog niet helemaal naar je zin is
zaai je er gewoon een beetje bij.
Gras groeit altijd.
burgos
10 jaar geleden
Ligt er aan wat het weer doet
Het zal nu nog net beetje uit komen
Maar niet echt groeien
In de winter staat het gras ' stil '
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste is natuurlijk als het zonnetje schijnt en het af en toe een beetje regent.... Waarschijnlijk blijft het nog wel groeien....maar er moeten natuurlijk niet super grote plassen blijven liggen want dan verzuipt het gras. Het is veel gevaarlijker voor je je gras als het een lange tijd niet regent dus opzich kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de gehele plek niet onder water heeft gestaan waarbij het graszaad allemaal is weggespoeld dan is er niets aan de hand en zal het gazon in zijn geheel uitkomen. In deze tijd van het jaar zal het allemaal wat trager gaan dan hartje zomer.