Wat het beste doen met zeer veel snoeisel van een meidoornhaag ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

In een hakselaar. Huren als deze hoeveelheden eenmalig zijn. Je eigen snippers zijn ideaal als bodembedekking en worden snel afgebroken en zijn ideaal voor gezond bodemleven. Als het kan zelf gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gemeente bellen en vragen of ze de boel komen ophalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
+ Inderdaad, dat is meestal gratis. Je moet het wel netjes opbinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou dat netjes bundelen nog steeds moeten? Bij ons komen ze namelijk met een grote grijper die zowat alles in één keer oppakt. Laatst zag ik dat mij mij in de buurt nog zo gaan en er was niets gebundeld ofzo. Alles lag gewoon op een grote hoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Maar het ligt er een beetje aan hoeveel "zeer veel snoeisel" is.
Dat verschilt ook weer per gemeente, bellen kan natuurlijk geen kwaad.
Een versnipperaar huren.
http://www.boels.nl/huren/tuin-park/houtversnipperen/houtversnipperaars
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waar laat je dan de snippers?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verspreid over de plek waar de haag staat/stond.
Na de winter is het al grotendeels verteerd. Anders een andere plek zoeken of afvoeren.
(ik ga er vanuit dat het zoveel is dat je zonder te versnipperen heel vaak moet rijden en met versnipperen één of twee keer)
Naar de milieustraat brengen, daar hoort het thuis.