Stel direct je vraag of zoek op trefwoord Wat voor plant is dit op de foto?

Het blad heeft een doorsnede van zo'n 20 centimeter en de hoogte van de bladsteel is zo'n 25 cm.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, de foto is op de kop geplaatst...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben er ondersteboven van

Het beste antwoord

Het is de Darmeria peltata, of wel schild/blad genoemd.
Het is een vochtminnende plant die vaak langs vijvers word aangeplant.
De bloei (roze) is in het voorjaar voordat het blad er aan komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan niet missen. Zeker wanneer je de foto's vergelijkt met de plaatjes van internet.