Prior aardappel kookt stuk,hoe voorkom je dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dit eigenlijk niet meer een vraag in de categorie eten en drinken?
Vroeg ik mij nu zo ineens af.

Het beste antwoord

doe een klontje boter in de pan tijdens het koken.

Toegevoegd na 1 minuut:
laat niet te hard koken.de prior is een vastkokende soort.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De prior aardappel is geen vastkokende , hij kookt wel een beetje stuk!
Klontje boter is goed en het kookt niet over.

Andere antwoorden (1)

Als je ze echt helemaal heel wil houden kook ze in de schil en pel ze als ze gekookt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat gaat inderdaad heel goed bij vastkokers. Goeie tip!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat goed bij alle patatten, sorry aardappelen. :-)
Amadea
10 jaar geleden
Nou, niet bij zachtkokers. Want die verkruimelen echt wel als je ze probeert te pellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nochtans heb ik momenteel patatten van het ras Donald (een zacht kokende en bloemige variëteit) staan. Heb gisteren nog aardappelen in de schil gekookt om er nadien een aardappelsla mee te maken en na het pellen was er gen enkele verkruimeld.