Waar koop ik pootgoed voor bijzondere knollen en groenten?

Ik heb een moestuin en wil daar o.a. zoete aardappelen, pastinaak en andere bijzondere groenten in poten. Waar haal ik plantjes en pootgoed voor dit soort 'vergeten groenten' vandaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Het beste antwoord

https://www.vreeken.nl

Hier hebben ze allerlei zaden o.a. van vergeten groenten en knollen van over de hele wereld...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bijzondere aardappelrassen kan je op internet prima vinden en bestellen, maar het is al aan de late kant.
Bijna alle soorten groente, zoals pastinaak, schorseneer, koolrabi, enz. kan je alleen maar zaaien, daar bestaat geen pootgoed van, omdat je veel soorten niet kan verplanten, maar het is ook afhankelijk wat je zoekt.
Ook hier is op internet voldoende te vinden.
Op een tuincentrum, zijn tegenwoordig toch regelmatig wat minder bekende zaden/ planten te vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mogelijk bedoel je met zoete aardappelen de aardpeer, daar is het al te laat voor, maar in november kan ik je daar wel aan helpen.( knollen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kun je het online bestellen anders moet je kijken bij de intratuin of groenrijk in omgeving.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan, verzenden ook naar NL, zelf goede ervaringen mee.

http://www.denieuwetuin.be/