waar vindt ik wormpjes voor musjes die uit hun nest zijn gevallen?

mijn vader is tuinman, hij ging een boom omzagenen toen vielen er 2 musjes uit de boom. nu hebben we de musjes thuis en heb ik een hee groto doos met aan alle kanten gaas eromheen zodat ze wel voldoende ruimte en licht hebben. ik heb ook een tak erin gelegt waar ze ook in kunnen zitten. ik geef ze nu water en kuikenvoer met water maar waar zou ik nou wormen kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Hoewel het als hovenier kan voorkomen dat je een struik/boom snoeit, terwijl er een nest in de boom zit, is het zaak om voor dat je gaat snoeien eerst kijkt of er geen nest in de struik/boom zit.Flora en fauna wet. Vraag je Pa maar.

Verder, als je jonge vogels tegenkomt laat die dan op de plek waar die zijn. De ouders zullen zich waar mogelijk wel om de jongen bekommeren. Laat de natuur - ook wanneer menselijke domheid aanwezig is - zijn beloop. De Natuur heeft zo zijn eigen regels.

Toch vindt ik het heeeeeeel lief dat je je om de vogels bekommerd.
Hopelijk vliegen je mussen gauw uit.

suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Informeer eens bij je dierenwinkel.
De dierenwinkel bij ons in het dorp verkoopt meelwormen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mussen zijn zaadeters, dus die wormpjes horen niet in hun dieet. Houd het maar bij kuikenvoer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je graag wormen wil hebben dan steek je in een grasland of een gazon een riek in de grond en klopt een paar keer tegen die riek. De wormen vliegen dan uit de grond bij wijze van spreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
Kan best, maar dan moet je die wormen wel eerst in 1000 stukjes hakken voor je een hapklare brok hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, en bovendien stopt de moedervogel ze in het bekje, dus je moet ze met een pincet ofzo naarbinnen stoppen...
Ik zou bij de vogelopvang informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
Eventueel kan de dierenambulance voor vervoer zorgen, +
Als je wil dat deze vogeltjes een kans maken, dan zo snel mogelijk naar de vogelopvang met de beestjes.
Het is trouwens veerboden wat je doet: mussen zijn beschermd, en je hebt een vergunning nodig om ze groot te brengen.
Geef ze voor nu kleine stukjes kattenvoer uit blik.
Je biedt het aan op een pincet, en tikt even zachtjes tegen het vogeltje aan: als hij spert stop je het vervolgens in het bekje.
Rieneke1