Wat is dit voor klein boompje met lange groene bladeren?

Hij is heel klein, ongeveer 20 à 30 centimeter gok ik. Hij is aan de onderkant van ''de stam'' dik en bol. Ook heeft hij lange groene bladeren. Zie ook de bijgevoegde afbeelding. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Olifantspoot volgens mij man.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Nolina recurvata wordt vaak Olifantspoot genoemd. Deze naam dankt hij aan de knolvormige verdikking van de stamvoet. Hierin slaat deze bijzondere boomplant van nature zijn waterreserve op, een voorraadje voor droge perioden. En precies uit deze ‘bolle basis’ ontstaat geleidelijk een lange, sierlijke stam. Klein of groot, bovenop heeft Nolina altijd een vrolijke groene look… rozetten van honderden lichtgekrulde, afhangende sprietenblaadjes. Echt iets aparts dus.

De opmerkelijke Olifantspoot komt van oorsprong uit Mexico waar hij wel vijf tot zes meter hoog kan worden. Nolina’s komen ook voor in Texas, Californië, Belize en Guatemala. Juist die tropische touch maakt hem onweerstaanbaar. Hij geeft je een echt ontspannen gevoel - je zou er bijna onder gaan zitten om eens even bij te tanken. Geen somberheid, maar sombrerotijd!
Verzorging

Nolina’s groeien met je mee en ze zijn werkelijk een verademing voor je humeur en interieur. Ze lenen zich bijzonder om uit te pakken met grote, eye-catching potten. Jouw Nolina doet het optimaal in het halfdonkerhalflicht. En natuurlijk hoef je, zeker in de winter, maar weinig water te geven. Hij kan altijd terugvallen op zijn eigen watervoorraadje dus als je er niet aan toekomt of hem per ongeluk vergeet… hij laat jou niet snel in de steek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord! Hij was voor mij heel nuttig.

Andere antwoorden (2)

Een dracena die niet vaak genoeg direct zonlicht heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een Yucca die er niet geweldig uitziet.
Of hij krijgt te veel water, het is een woestijnplant,
of hij staat niet op de goede plek, te koud/te donker.