Bestaat er een soort roos die vanaf het begin donkere, bijna zwarte bladeren aan de bloem heeft? Of is dit een teken van veroudering?

We gaan een familielid rode rozen geven. Ze zijn gisteren - zaterdag - gekocht bij een goede bloemist. Direct bij de koop, blijken er donkere, bijna zwarte bladeren aan de buitenrand van de bloem te zitten. We vragen ons af of dit normaal is - bij het soort roos past - of dat het een teken is dat de roos al 'oud' is. In de winkel beweert men dat dit bij de soort hoort. Uiteraard willen we de mevrouw in kwestie wel geloven, alleen twijfelen we op de een of andere manier.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie en antwoord. Ik begrijp dat je echtgenoot een kenner is?

Het beste antwoord

Volgens mijn man hebben ze te lang in de koeling gestaan, dus wel oud en niet vers. Nog logischer is het als het buitenlandse rozen zijn.