Hoe kan ik bijen wegjagen?

Altijd als ik in de zon lig komen die bijen rond mij zoemen en dat is heel vervelend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gebruikt u een zonnebrandmiddel waar de bijen op af komen. In principe doen ze niets. Ga niet wild om u heen slaan, want dan raken ze geirriteerd en zouden ze kunnen gaan steken. Als ze tot de ontdekking komen dat er bij die lekker lucht van u niets te vinden is, zullen ze wegvliegen. Probeer ook eens planten te planten die aantrekkelijk zijn voor bijen, bijvoorbeeld in de buurt waar u gaat zonnen; daarover staat een heel verhaal in het tijdschrift Tuin&Co. Kortom: ze hebben gewoon honger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bijen of wespen?
Voor een bij hoef je over het algemeen niet bang te zijn, die is op zoek naar bloemen.
Wespen komen ook af op een zoet parfum of een zoet drankje. Zorg er dus voor dat je dit niet bij je hebt.

Verder kun je een zgn bijenvanger kopen, maar een schoteltje met bv limonadesiroop in een hoek van de tuin trekt wespen ook weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie afvraag. En dus een beter antwoord dan van kennispartner. +1
Bijen kan je het beste negeren. Het zijn nuttige beesten en doorgaans niet agressief. Even kijken waar je ligt.

Het beste kan je natuurlijk verder in je tuin mooie bloemen planten die ze veel interessanter vinden dan jou.

Je kunt ze voorzichtig wegjagen met je hand. Ze steken niet snel, alleen in nood. In tegenstelling tot wespen die soms heel vervelend kunnen zijn.

Wegvangen kan met een wespenvanger als je er heel erg veel last van hebt. Maar dit trekt vooral wespen aan.