Kun je Sedum (Vetkruid) stekken?

Toegevoegd na 5 minuten:
En zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (1)

Alle soorten Sedum kan je uitstekend stekken, maar nu is het al te laat, dat moet in het voorjaar, begin zomer.

Toegevoegd na 3 uur:
Sedum zijn er in honderden soorten.
Heel veel soorten zijn bodembedekkers, ieder takje waar geen bloemen aan zitten kan je stekken.
Veel soorten zijn wintergroen en kan je het hele jaar stekken.
Andere soorten sterven weer af en die stek je in het voorjaar tot begin zomer.
Het voorjaar heeft de voorkeur.
Ieder scheutje dat uit de grond komt, kan je er af breken of knippen en weer in de grond planten, water geven en het groeit weer verder.