ja, deze groene niet rijpe paprika kun je eten. de smaak is echter wel wat bitter. tijdens het rijpingsproces maakt de paprika suiker aan, waardoor een rijpe paprika zoeter van smaak is.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Rauw eten, lijkt me niet lekker, maar als je die in de chili con caren doet oid kan det best heel goed. Rauw kan het overigens ook geen kwaad want die groene zijn eigenlijk nog niet rijp:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paprika
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja die kan je gewoon eten ,in principe is de groene paprika nog niet rijp maar als je hem gebruikt om te vullen neemt hij smaak op gebruik je hem in salade ,rooster hem even in de oven laat afkoelen en maak hem schoon dan is de smaak iets zoeter

Toegevoegd na 2 minuten:
en als je hem gewoon wil bakken kan het ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja groene paprika's kan je eten , kijk maar eens in de supermarkt daar liggen ook groene paprika's en die hoor je onrijp te eten. Ze worden later daarentegen rood of geel.