weet iemand hoe ik het doek van een tuin parasol kan reinigen?

Het is een grote parasol die je open moet draaien en het is geen katoen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
9K

Het beste antwoord

Het doek kun je op 40 graden wassen (als het geen katoen is) in de wasmachine.
Bol vloeibaar wasmiddel erbij en een schep Vanish.
Vervolgens nog eens gedraaid met de Harmisol erbij, om het vuil en waterafstotend te maken.

Het resultaat: een mooi schone parasol.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze site staat beschreven hoe je het beste Harmisol in de wasmachine kunt gebruiken:

http://www.drogist.nl/shop/huishouden/textiel-kleding-en-leer/textiel-spray-waterafstotend/harmisol-vloeibaar-waterafstotend-200ml/356424367.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kun je dit middel prima gebruiken: Fabric Cleaner is geschikt voor het reinigen van alle type parasoldoeken. De textielreiniger verwijdert vet, vuil en olie van parsoldoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is hier te koop: http://www.parasol-shop.nl/shop/Fabric-cleaner-p-16232.html

Andere antwoorden (2)

Ligt een beetje aan het materiaal. Als het een katoenen doek is, dan op de grond leggen en inwrijven met een borstel met biotexoplossing. Laten intrekken en uitspoelen met de tuinslang. Vervolgens een paar dagen open laten drogen.
Is het een synthetisch materiaal dan kun je het met de hoge drukspuit schoonspuiten. Wel eerst behandelen tegen schimmel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van HG bestaat er parasolreiniger, die ben ik ook van plan te gaan halen straks!
Zie link voor meer info, kon de tekst niet knippen-plakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Astu!