Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komkommerplant (Bella F1). Hoe te onderhouden?

Als je een komkommerplant topt en de vruchten beginnen te groeien, is het dan de bedoeling dat de bladeren afsterven??

En wanneer mag deze naar buiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
626

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het is niet de bedoeling dat de bladeren afsterven.
de plant is een enorme nathals, die veel voeding en warmte nodig heeft.
mogelijk gaat het met een van deze dingen fout?
naar buiten zou ik nog even mee wachten, of je moet een plastic tunnel voor hem maken.
succes met je plant!
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Als je een komkommerplant hebt dan moet je weten of het een ge-ente plant is. Is dat zo dan kun je hem het beste in een kas of serre zetten. Naast de plant moet je een stokje in de grond steken met daaraan een touw, waar je de komkommerplant steeds langs leidt. Als je de eerste meter van de plant alle kleine vruchten verwijderd dan zal daarna de komkommerplant zeer veel grote slangkomkommers voortbrengen tot in het najaar. Iedere
2 of 3 dagen toch zeker wel een vrucht.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik heb momenteel al verschillende courgetteplantjes, zelfs ook van ronde courgettes, maar deze planten laat ik gewoon op de grond liggen en hier haal ik nooit de eerste vruchtjes weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geldt dat eigenlijk ook? voor pompoenen? Ik bedoel: dat het beter is de eerste meter alle vruchten te verwijderen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding