Welke struik is dit op de foto ?

Bij het slopen op zijn werk, heeft mijn man weer een berg oude bomen en struiken 'gered' om bij ons in de tuin te zetten. Naast wat katalpa's , taxus, coniferen en rododendrons waren daar ettelijke van onderstaande struiken bij die ik niet kan thuisbrengen.

Om ze op de juiste plek met de juiste grond en ruimte te kunnen planten, is dat echter wel handig om te weten ;)
Wie herkent de struiken op deze foto ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, zes keer geprobeerd, maar ik krijg de tweede foto er niet op.....
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Verdraaid, wij hadden ooit zo'n struik in de voortuin van ons oude huis, ruim 15 jaar terug, weet nog dat ik er een stekkie van had en deze is later in de achtertuin geplant. Ik heb de naam ooit geweten :-(
Ivana
12 jaar geleden
Ed....wakker worden. Je antwoord wordt verwacht!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed!! de Rob Verlinden van G.V!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk een hosta-soort. Benieuwd wat eddij zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hallo, ik ben aan het werk hoor!!
Mijn kasje groter maken.
Of in mijn groente tuin
Of in het park
Toch wel leuk dat jullie zo aan mij denken. ;-)
Ivana
12 jaar geleden
Ik wil niet dat je Ed met Rob Verlinden vergelijkt. Ed is veel beschaafder en zeker correcter in het hanteren van de Nederlandse taal. ;))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat even om de plantenkennis...niets anders!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, ik kijk dan wel streng, maar die Rob kijkt zuur.;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zonde hé? Heb je zo'n mooie baan, en dan niet eens stralend je werk doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)))

Het beste antwoord

Het is een ericacee , wintergroen struikje tot ongeveer 1 m.
Zijn naam is Leucothoe walteri 'Rainbow' .
Planten in een ruim plantgat gevuld met tuinturf of goede potgrond.
Staat het liefst half schaduw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
En de puntjes rollen weer binnen! Bedankt dat je even je werkzaamheden wilt onderbreken...;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja grijze zo gaat dat op G.V.
je kent elkaar niet en toch ook weer wel.
Ik kan Ivana best wel goed ( denk ik) maar dat is gevoelsmatig, dat is een ander 'kennen'.
Niet visueel.
Ivana
12 jaar geleden
Zou wel eens kunnen kloppen Ed.;) Fijn gevoel ook zo'n reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een familienaam wordt het al een stuk makkelijker zoeken ;) De vraag blijft welke....
Zelf gok ik nu op een Leucothoe.
In elk geval is het een ukkie, want deze kleintjes zijn een paar jaar oud en zo te zien nog nooit gesnoeid. Op dit moment denk ik dat de Leucothoe Walterii Rainbow het best in aanmerking komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elk geval kunnen we er zo te zien prima hier en daar kleine gaatjes mee opvullen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps - beat me je had de naam al precies genoemd. Waarom ik precies over die regel heen had gelezen ontgaat me eerlijk gezegd een beetje.......