De bolletjes die ik afgelopen najaar had geplant zijn al opgekomen en de bloemen zijn al uitgebloeid. Kan ik ze dit voorjaar nog een keer planten?

Of moet ik de bolletjes nu al in het donker opbergen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

U kunt de meeste bollen gewoon in de grond laten zitten, dan verwilderen ze vanzelf; met name krokussen , narcissen en sneeuwklokjes kunnen gewoon blijven zitten. Alleen tulpen kunt u beter, zodra ze zijn afgestorven, dus als u het verdroogde blad er zonder enige moeite af kunt halen ! opgraven en droog in het donker bewaren. Zelf laan ik altijd alle bollen in de grond zitten en dat gaat best. Alleen tulpen worden dan minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Buziau. Leuke schuilnaam trouwens. Buziau was toch een komiek?

Andere antwoorden (1)

Bollen moeten na de bloei, verder gaan groeien en veel blad maken, pas als dat is gebeurd, zal de bol zijn nieuwe bol voor het voorjaar er op gaan vormen.
Nu de vorst over is, zal ik ze er maar zo snel mogelijk ergens in je tuin planten, dan kan straks de groei en het herstel komen.
Pas in het voorjaar 2013 kunnen ze weer bloeien.
Heb je ze al laten verdrogen en is het blad bruin, gooi ze dan maar weg, de bollen zijn dan uitgeput en hebben geen nieuw bol gevormd.