Wat voor plantjes zijn dit komt uit gemengt vogelvoer ?

Voer de vogels buiten maar valt genoeg op de grond dit is gaan kiemen wat is het?Lijkt allemaal hetzelfde plantje denk dat de vogels er niet echt dol op zijn.Maar ja gemengt voer.BVD Minke

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.6K

Het beste antwoord

De brede blaadje is waarschijnlijk, Boekweit, de smallere blaadjes is mogelijk Gierst. ( grasachtige).
Bijna altijd komen deze twee soorten op, mogelijk dat ze deze soorten minder lekker vinden en overblijven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik ze weghalen wil niet de hele tuin er in het voorjaar onder hebben of gaan ze bij een beetje winter dood.Er staat heel wat van het spul en vreemd dat dit nu kiemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woekert niet, zolang het niet viest houden ze wel even vol. Boekweit wordt ook gebruikt om braakliggende grond in te zaaien, waarna het voor de bloei wordt ondergespit. Dan is de grondstructuur losser geworden door de doorworteling, en het in de grond werken van de planten verrijkt de grond.
Laat je ze staan en gaan ze bloeien, dan heb je mooie planten voor insecten (vlinders en bijen en zo).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok zal zien wat het word bijen en vlinders zijn altijd welkom .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Hippo, goede reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boekweit is het zeker .Mooi plantje mag zeker blijven.+ van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja boekweit is zeker mooi, prachtige trosjes witte bloempjes, de zaadjes zijn driehoekig.