Wat werkt beter tegen onkruid dan Round Up?

Is er een sterker (eventueel verboden) middel? En waar kan ik dat krijgen?

Ik heb het ook al geprobeerd met azijn en andere middelen die ik bij de welkoop had gekocht, maar het werkt niet echt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over welk onkruid heb je het dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet helemaal niet hoe dat heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een beschrijving? Hoe ziet het eruit, is het een kruid, een gras, bloeit het, is het mos, hoe hoog is het, hoe zien de bladeren eruit, op wat voor plek staat het (zon? schaduw? zand? grind? klei? bemeste grond?).
Kennelijk is de plek uit evenwicht, als je dat evenwicht herstelt heb je kans dat je van de ellende af bent.

Het beste antwoord

Ja, er is een beter middel.
Goedkoop en niet verboden.
Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha. Nee, dat bedoel ik niet. Maar ik waardeer je gevoel voor humor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord. Helemaal mee eens.
Plus! Vergeet vergif, en gewoon zelf aan de slag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Agent Orange is ook een middel net als round up. Een middel net zoals round up of agent orange zal je niet meer aantreffen in de reguliere handel deze gifstoffen zijn te belastend voor het milieu, een gif dat een zelfde werking heeft als round up zal men dan ook niet vinden en zal je toch terug moeten naar het meer arbeidsintensief verwijderen van onkruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zucht van opluchting en vet verdiende PLUS voor momopoluolo ! Dirkje0643; gif in de grond is niet de oplossing tegen onkruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja witteMus, dat snap ik zelf ook wel. Maar als ik een klein perceeltje verdelg met gif, vergaat niet meteen de hele wereld. Nu zeg je natuurlijk; als iedereen zo denkt wordt het één grote milieuverontreiniging, maar het bewijs is hier; niet iedereen staat denkt er dus zo over. Dus één keertje meer of minder verdelgen met gif maakt dan ook niet uit. Ik heb geen kerncentrale of één of andere chemische fabriek in mijn tuin ofzo.
Het gif is binnen een paar weken alweer uitgewerkt. Niemand die daar last van heeft, behalve een paar wormen met hun vrouw en kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de vogels heb ik al een bordje gemaakt met de tekst: 'Pas op, giftige wormen' Die zullen eerst wel 3 x nadenken voordat ze hun snavel in mijn perceeltje zetten. Zowieso doen ze dat niet, want mijn katten beheren zoals altijd dat perceel vanaf het muurtje. Daar hebben ze mooi overzicht op alles wat komt aanvliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wormen moet je juist hebben in een tuin, als je die vernietigt vraag je om problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw grapje levert je 10 punten op! Thuis ben je zeker ook de leukste haha ;)

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van waar het onkruid zich bevindt is er behalve het ellebogenvet dat Momopoyolo zo volkomen terecht als oplossing noemt, kunt u nog iets gebruiken.

BRANDER
Als het onkruid zich tussen tegels of andere steen-achtige verharding bevindt kunt u het onkruid met een brander weg schroeien.
U vergiftigd daarmee helemaal niets. Het werkt gegarandeerd. En u doet niets anders dan het onkruid schade.
Zorgt u er wel voor dit alleen na een regenbui of bij vochtig weer te doen zodat het onkruid geen vlam vat.
En blijft u uit de buurt van hout en kunststoffen.

Gaat het om uw borders dan zijn er nog schoffels en krabbers te koop. De "truuk" daarvan is; regelmatig doen, dan is de klus het minste werk.

HUUR EEN BUURJONGEN OF -MEISJE IN
Andere tip, nu we toch met alternatieven voor gif bezig zijn; vraagt u een buurjongen of buurmeisje om tegen een uurtarief deze klus voor u te doen.
U start er misschien een nieuwe vorm van bijverdiensten mee in uw woonplaats. En wie weet start u nog eens een uitzendburo voor onkruidwieders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, top!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdien je r zelf ook nog een zakcentje aan :-)