Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn bloembollen niet worden opgegeten..

Heb een erg grote tuin dus alles in mandjes is te omslachtig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8K

Het beste antwoord

Overal narcissen en irissen tussen zetten, deze zijn giftig, en worden niet opgevreten, en dan ook de rest (niet meer) zo snel, omdat die giftige er door heen gemixt zijn.
En irissen bloeien in de winter, dus dat is ook nog leuk, dat je dan wat kleur hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
opgevreten- opgegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste irissen bloeien niet inde winter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algerijnse irissen wel in februari.
En die vind ik persoonlijk ook het mooiste, juist ook omdat ze in de winter bloeien.

Andere antwoorden (3)

Besproei ze met een stof of misschien een glazen kas er om heen XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp het opeten niet erg, het enigste wat een hele enkele keer wel eens kan gebeuren, is dat in een koude winter de muizen enkele tulpenbollen in de grond opeten, maar ook dat is zeldzaam, verders worden bollen door geen enkel dier gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er dan geen insecten die bollen op eten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt het dan mogelijk alleen bij de tulpen voor, het is bekend dat muizen ( woelratten) planten eten dus ook tulpen, maar de meeste andere bollen worden niet gegeten, een ander oplossing is, de bollen in het voorjaar kopen als ze bijna bloeien
heel veel soorten kan je dan in een tuincentrum kopen en zijn niet eens veel duurder dan de losse bollen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insecten ken ik niet die gezonde bloembollen eten, wel bestaan er schimmels, zeker als er al vaker bollen hebben gestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, Ik heb de ervaring dat ook vooral tulpen door schimmels worden aangetast, vaak al het eerste jaar, na de eerste bloei.
En volgens mij zijn tulpenbollen ook wel de favoriete bolgewas voor muizen, om op te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zijn de bollen al ziek als je ze koopt.
Leg op de plekken waar ze geplant zijn kippengaas.Wanneer ze opkomen weghalen.