Ik herken deze kleur niet van een ekster (Pica Pica) ?

Tijdens mijn wandelingen zie ik steeds regelmatiger eksters (tenminste.. ze hebben exact hetzelfde uiterlijk als de zwart/witte) met een lichtbruine/wit gevlekt verendek.

Ze bevinden zich altijd in een groep "gewone" eksters en zien er, behalve hun kleur, hetzelfde uit.
Grootte, kop en snavel, staart e.d.
Is dit een kleurmutatie of is het gewoon een heel ander soort.

Hopelijk weet iemand welke soort dit is zonder foto.

Weet jij het antwoord?

/2500

ik denk dat het een kleurmutatie betreft, zeker omdat deze vogels zich in de groep gewone eksters ophouden. zo heb je hier in leiden het verschijnsel 'leidse kauwen', kauwtjes met meer of minder wit in het verenpak.

Zoeen? Ja, dat is een kleurmutatie

Bronnen:
http://www.ekstersenzo.nl/eksters1_kleu.htm

ja de evolutie is nog volop bezig. Er onstaan nog steeds bij de planten en dieren mutaties. Mogelijk komen de vogels die je gezien hebt uit een nest. Mocht de afwijking een voordeel blijken te zijn, b.v. minder gevangen door roofvogels, of meer en gezondere jonge vogels, dan zal deze mutatie niet verdwijnen, nee zelfs mogelijk nog gaan toenemen en op den duur mogelijk voor een ondersoort zorgen. Dan zijn we wel duizenden jaren verder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100