Van wat voor boom is dit?

Ik heb een tijdje geleden een tak gezaagd, en ik wil nu van die tak een zitstokje maken voor mijn Agapornis. Wel heb ik geen flauw idee wat voor soort hout het is, dus wil ik ook graag weten of het schadelijk voor mijn Agapornis zou zijn. De schors is heel dun, een beetje gerimpeld nu die 4 weekjes heeft gedroogd. Het is redelijk licht gekleurd hout, en het rook versgezaagd best naar vijgen.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Niet echt een antwoord op je vraag, maar vogels doen het heel goed op wilgenhout. Dit kun je gewoon in de dierenspeciaalzaak kopen. Ze hebben dat in verschillende maten. Zowiezo is het verstandig om hout voordat je het aanbiedt aan je vogel drie dagen in de vriezer te leggen. Dat doodt namelijk eventuele schadelijke beestjes waar je vogel ziek van kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gooi het hout weg en zaag dikke takken van de wilg, dan loop je geen enkel risico, van de wilg is altijd prima, vooral van de krulwilg, het is vrijwel onmogelijk op je foto te zien van welke boom je tak is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Agapornis hebt en je geeft ze verse wilgentakken dan gaan ze deze takken helemaal schillen en de schil brengen ze naar hun nest. Hebben ze nog geen nest dan gaan ze er een maken van wilgentakken. Als ze de tak geschild hebben dan steken ze de schil in hun staarten en zo vervoeren ze de schil. Als je meerdere Agapornissen hebt, of Personata's of Fischeries, en ze maken een nest van deze wilgentakken dan gaan ze ook aan het broeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een leuk verhaal:-)