Kan kweek(onkruid) in water groeien?

Toen ik vanmorgen mijn schapen nieuw water gaf, trof ik kweek (onkruid, gras met hele lange wortels) aan in de waterbak.
Het leek alsof het hierboven op groeide.
Nu is mijn vraag:
Kan kweek op water groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Kweek groeit niet op water maar wel in water.
Ik heb een kikkerpoel en aan de rand daarvan staat heel veel kweekgras met hun wortels in de modder van de bodem.
Het is hardnekkig spul en groeit in principe overal, dus helaas ook in mijn tuin en in mijn gras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gras bestaat in honderden soorten.
Sommige ervan kunnen in en op het water groeien, ook kunnen sommige soorten vanuit het land het water ingroeien en het daar best wel lang vol houden.
Dit zie je soms ook wel met gras langs een vijverrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lange gras zet zich voort met een wortelstok die metersver groeit. Dus ik denk niet dat het op water groeit, maar dat de wortels van ergens anders vandaan komen, en dat het zo lijkt of het op het water groeit. De wortelstok is vlijmscherp en breidt zich razendsnel uit in alle richtingen. Kweek zaait zich ook voort met zaden uit een aar. Het kan heel vlug gaan bij dit onkruid.