Wie weet een diervriendelijke manier om te zorgen dat konijnen de bloemen in onze tuin met rust laten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Een hek er omheen zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de tuinliefhebber die zijn tuin wil beschermen bestaat er een vrij eenvoudige oplossing.
Plaats een radio en laat deze 's nachts gewoon aanstaan (niet te luid voor de buren). De konijnen denken dat er mensen in de buurt zijn en zullen dan ook niet naderen.

Tenslotte kun je er ook voor zorgen dat je tuin niet echt aantrekkelijk is voor konijnen door er planten te zetten die ze totaal niet lusten.

Lees bij de bron verder voor planten die weinig of zelden aangetast zullen worden door konijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist! Planten er in zetten die ze niet lusten, hoe simpel kan het leven zijn :-)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Ed :))
Als je de kant of kanten waar de konijnen je tuin in komen afschermt met wat kippengaas van bijv. 50 cm hoog en je graaft deze gaas ongeveer 10 cm in de grond dan is het echt afgelopen met de konijnen die je bloemen komen oppeuzelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande middelen helpen zeker , maar ook gedroogde leeuwenmest helpt ....