Onbekend beestje (herkansing) Iemand ooit gezien?

Foto bijgevoegd, mislukte gisteren.
Indien weer geen plaatje, heb ik een tweede vraag ...:-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaatje is goed ;-)

Het beste antwoord

Het is een Orthetrum Cancellatum, oftewel Gewone oeverlibel, en dan het vrouwtje ervan (of een jong mannetje - want die zien er net zo uit als een vrouwtje).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de snelle reacties!
(nog nooit zo'n turbo Libelle gezien hier...)

Andere antwoorden (5)

Lijkt me een geval van sprinkhaan. Merk,model en jaartal is mij onbekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had jouw antwoord nog niet gezien..... maar gezien jouw foto en de soort van dennentakjes waar het diertje van de vraagsteller op zit, denk ik inderdaad dat je gelijk hebt en dat het geen pop is van de libel.
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de eerste met t goeie antwoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang,dat je gelijk hebt. Kan ik met mijn sprinkhaan op het dak gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik naast je komen zitten met mijn libelpopje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag, maar persoonlijk heb ik geen dak. Er zijn nog 2 woonlagen boven de onze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan toch wel een dak mag ik hopen??????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yes, libelle lijkt t mij ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en ook nog een plat dak, zit wel zo makkelijk.
Het zou een "voorstadium" (pop) kunnen zijn van een libel....
Ze ontwikkelen zich in het water, komen er dan uit, klampen zich vast aan een plant en ontpoppen dan.

Zie de 5e foto van de bron:
http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4ACEW_nl___NL413&q=libel%20pop&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1024&bih=641
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog nooit zoveel vreemde "libellen"gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Zaten wel leukies bij, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Datwa!
Ja dit is een libel. Je ziet het aan de gespreidde vleugels, een juffer zou ze naar achteren doen.

De soort durf ik niet te zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een libel, ik denk een glazenmaker.