Hoe lang duurt het voordat een kastanjeboom vrucht draagt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
15K

Het beste antwoord

Voor zowel de paardekastanje als de tamme kastanje ongeveer 15 jaar.
Onder zeer slechte groeiomstandigheden soms aanzienlijk eerder, we noemen dat noodbloei.
Onder zeer goede groeiomstandigheden aanzienlijk later.

Toegevoegd na 4 uur:
maar als ik de foto vergroot, zie ik aan het onderste blad dat ook dit soort een meervoudig blad heeft, was eerst niet zo goed te zien.
Dus houdt ik het op de soort cobralelie.
Echter deze naam is ook gangbaar voor een vleesetende plant, lekker verwarrend dus.

Toegevoegd na 4 uur:
Toevoeging is bij het verkeerde antwoord, heeft hier dus niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ergens tussen de 10en 15jaar, indien de boom erg snel groeit duurt het wat langer, als de boom slecht groeit, wat korter.
fremar