Hoe bestrijd ik bladluizen op een natuurlijke manier. Klopt het dat het ook met brandnetel sap ook gaat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Antwoorden (5)

Lieveheersbeestjes eten bladluizen, is een hele goed en milieuvriendelijk manier om van je probleem af te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je er dan aan bij onze rozen heb ik ook wel eens een gevonden en erop gezet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de larven van het lieveheersbeestje kopen en zakjes die je aan een boom kunt timmeren, het zakje eten de larven op en zo krijg je ze in je tuin.
Neem een pet-fles, vul ze half met water. Verzamel sigarettenpeuken of neem sigaretten en doe ze in de fles.
Laat trekken tot het water bruin wordt. Filter het door een doek en doe het vervolgens in een verstuivertje(vernevelaartje). Besproei de blaadjes en jonge twijgjes, ook onderaan besproeien; ttz. overal waar je bladluisjes opmerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel opletten want dat is extreem giftig! Dus absoluut zorgen dat geen mens er van drinkt omdat ze denken dat het ijsthee of cola is!
Vloerbare groene zeep met een scheutje spiritus. Dit zorgt ervoor dat de luizen niet blijven plakken een dag later afspoelen met schoon water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandnetelgier bevordert het bodemleven en de groei van de planten. Het verdrijft ook bladluis en andere schadelijke dieren. Brandnetelgier versterkt de planten waardoor deze minder vatbaar voor ziektes en schimmels worden. Het is geen directe bestrijding tegen bladluizen maar het maakt de bladeren harder en minder smakelijk.

Het best bereid je brandnetelgier in het voorjaar. Meng 1 kilo niet-bloeiende brandnetels in een open vat met 10 liter water. Roer gedurende twee weken tweemaal daags in het vat. Bij het sproeien moet je het wel nog eens tien keer verdunnen.

Door het gisten van de brandnetels krijgt het goedje al gauw een vieze geur. Wat gesteentemeel bind de gierstank en vermindert de geur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een plastiek handschoen aan en duw de luizen dood.
Daar deze meestal op de jonge gedeeltes van een plant zitten doe dit voorzichtig om deze jong scheuten niet te beschadigen.
De sappen van de dode luizen voorkomen de komst van nieuwe indringers.
Dit lukt ook bij rozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo doe ik het ook op de plekken waar ik er aan kan!
Eenvoudige en prima-tip.